Saturday, November 4, 2017

Montañas Nevadas


From 1945, "Montañas nevadas," or "Snowy Mountains," has the distinction of being the only Falangist song with lyrics written by a woman. Pilar García Noreña wrote the lyrics. Enrique Franco Manera wrote the music.

The following are the original lyrics in Spanish, followed by my own translation of the lyrics into English:

La mirada clara, lejos,
y la frente levantada,
voy por rutas imperiales
caminando hacia Dios.

Quiero levantar mi Patria,
un inmenso afán me empuja,
poesía que promete
exigencia de mi honor.

Montañas nevadas,
banderas al viento,
el alma tranquila.
Yo sabré vencer.
Al cielo se alza
la firme promesa,
hasta las estrellas
que encienden mi fe.

José Antonio es mi guía
y bendice Dios mi esfuerzo;
cinco flechas florecidas
quieren alzarse hacia Dios.

Renovando y construyendo,
forjaré la nueva historia;
de la entraña del pasado
nace mi Revolución.

Montañas nevadas... 



With my gaze clear, far-reaching, 
and my forehead raised high, 
I traverse imperial routes
on the march towards God. 

I want to raise up my Fatherland, 
an immerse eagerness propels me, 
poetry that promises
strenuous demands of my honor.

Snowy mountains,
flags in the wind,
my soul is calm.
I shall prevail.
To the sky I raise
my solemn vow,
towards the stars
that illuminate my faith.

José Antonio is my guide
and God blesses my effort; 
Five flowered arrows
want to reach towards God. 

By building and renewing, 
I shall forge the new history; 
from the depths of the past 
my Revolution is born.

Snowy mountains... 

Special thanks to MaylGu for the music video and to rumbos.net for the Spanish lyrics.

No comments:

Post a Comment